Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Roman trochę Cie rozczaruje ale niestety katalizator może sie zapchać a objawy są nawet podobne (jak i czujnika wałka) czyli: brak mocy, silnik tak jakby sie dławił przy przyspieszaniu, szarpie trochę skrzynia przy zmianie biegów. To ze przypychają sie katy powyżej 200 tyś przebiegu to jest akurat normalne.
Pawlo e36 skoro wypinałeś czujnik położenia walka i odpalałeś auto bez tego czujnika to na pewno pokazałoby ten błąd przy podpięciu do kompa. Dodatkowo piszesz ze wtyczka przy tym czujniku jest poszarpana to ewidentnie jet to do wymiany ponieważ jak już wcześniej pisałem przewód nie ma tej rezystancji jaką powinien mieć. Przewód powinien być cały nigdzie nie przytłuczony, przygnieciony czy tez poszarpany.
Offline
Wymień czujnik- jeśli jest poszarpany kabel a jest to urzadzenie indukcyjne może przy niewielkiej nawet wilgoci zakłócać prace sterowania silnika.... miałem w pewnym sensie to samo tez miałem przerciety (zgnieciony kabel)
Offline
Jest dobrze, trochę pojeździ i kat się zapycha – ale jak odczeka to się odtyka i tak w kółko katalizator? Ja tu widzę jakiś problem elektroniki, tym bardzie że kompa zjarało nie zdziwiłbym się jak tego co dopiero założonego też to czeka
Offline
a wiec ponowie czujnik wymieniony autko pali ja trzeba od strzału ale jest tak chodzi 2 -3 dni dobrze i po chwili cos ja za muli i koniec ,brak mocy nie zbiera sie na lpg i na benzynie był wpinany pod kompa z 5 razy i nic nie pokazało oprócz niskiego napięcia prądu zastanawia mnie to że jak odepne przepływke to jest w miare oki bo da się jechać ale nie ma tej mocy a jak podepnę to jest równa praca silnika ale nie jedzie tylko sie duś po czym strzeli w kolektorze ,spalanie na świecach jest dobre białe , co to moze być czy to będzie przepływka ????????????
a jeszcze jedno co zauważyłem jak jej dam po garach to wtedy się zaczyna problem do puki jeżdżę powoli jest wmiare oki
Ostatnio edytowany przez pawlo e36 (2011-03-02 19:40:26)
Offline
pawlo e36 napisał:
...był wpinany pod kompa z 5 razy i nic nie pokazało oprócz niskiego napięcia prądu…
Pawlo jak możesz to zapodaj zrzuty ekranu z diagnozy komputerowej i o co chodzi z "oprócz niskiego napięcia prądu"
pawlo e36 napisał:
...co to moze być czy to będzie przepływka ????????????
Program diagnozujący zgłosił by np: DME/ME błąd: 41 Air Flow Sensor Niech Ci mechanior zrobi Print Raport z diagnozy i daj to na forum. A jeżeli faktycznie system samodiagnostyki dme, nie rejestruje żadnych błędów to jedyne co mi przychodzi do głowy to obwód wtórny wysokiego napięcia – czyli sprawdź te cewki dokładnie i masę silnika.
Offline
dziś wywaliłem katalizator i okazało sie że był stopiony, na razie dałem strumienice lecz dalej jest padaka za uwarzyłem że jak dodaje gazu na biegu jałowym po woli to się wkręca do końca ale jak mu dam gwałtownie to się za muli i strzeli jest tak że chodzi normalnie a za chwilę dodaje sama gazu i wraca do normy ,czy to możliwe że jest walnięty przepływomierz choć niby był dobry ???????wymieniłem wszystko
co miało być walnięte i nic jak miał ktos podobny problem napiszcie
Offline
dziwny przypadek... cos jak u mnie... nie spalało paliwa waliło. i palił z 17litrów.... do 3,5tys nie było jazdy i powyzej dopiero dostawał kopa... jak był zimny to palił ładnie jak sie zagrzał to juz zapalic za bardzo nie chciał...ja bym proponował podjechac na kompa.... raczej mi sie zdaje ze to jeden z dwóch czujników-ja obstawiam wału korbowego...
Offline
rob@k napisał:
dziwny przypadek... cos jak u mnie... nie spalało paliwa waliło. i palił z 17litrów.... do 3,5tys nie było jazdy i powyzej dopiero dostawał kopa... jak był zimny to palił ładnie jak sie zagrzał to juz zapalic za bardzo nie chciał...ja bym proponował podjechac na kompa.... raczej mi sie zdaje ze to jeden z dwóch czujników-ja obstawiam wału korbowego...
kolego ale czujnik wału to by wcale nie odpalił tak mi sie wydaje :a a mi pali czy zimny czy ciepły to ciekawe: ale sprawdzę dla pewność ...
ale powiedzcie mi co sądzicie o przepływce ??????????//
Offline
pawlo e36 napisał:
ale powiedzcie mi co sądzicie o przepływce ??????????//
Roman napisał:
Program diagnozujący zgłosił by np: DME/ME błąd: 41 Air Flow Sensor
Oczywiście jeżeli ją tak odłączasz i podłączasz, może jeszcze na uruchomionym silniku to na pewno pokaże błąd dlatego… coś mi tutaj nie pasuje
ale… sprawdź sam: Procedura sprawdzania przepływomierza klapkowego
Offline
witam problem został w końcu rozwiązany
pojechałem jeszcze raz na kompa i co sie okazało czujnik powietrza zasysanego w kolektorze był padnięty
i sonda padnięta po wymianie nie to autko w końcu chodzi ja trzeba byłem chyba na 5 kompach i nic w końcu kolega komardzk dał mi namiary na swojego kolege po jego diagnozie wyszło co jął bolało dzięki wszystkim za pomoc
temat zamykam pozdr.
Ostatnio edytowany przez pawlo e36 (2011-03-17 11:19:40)
Offline