BMW KLUB OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI

Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic


#1 2010-01-04 09:18:52

 Funfa

Prezes

9044855
Skąd: tam gdzie czuć palącą sie gume
Zarejestrowany: 2009-06-08
Posty: 865
Punktów :   
BMW: E36 drift :)
WWW

Procedura sprawdzania przepływomierza klapkowego

1 Sprawdzić, czy układ doprowadzania powietrza do przepływomierza jest w dobrym stanie. Nieszczelności w tym miejscu nie stanowią przeszkody w uruchomieniu silnika, ale spowodują zatrzymanie jego pracy wkrótce po uruchomieniu. Nawet mała nieszczelność ma duży wpływ na skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
2 Sprawdzić, czy złącze czujnika nie jest skorodowane lub uszkodzone.
3 Sprawdzić, czy styki są prawidłowo połączone z czujnikiem i są dobrze umiejscowione w złączu.
4 W różnych systemach można spotkać trzy rodzaje przepływomierzy: z wychylną klapą, z "gorącym drutem" lub "gorącą płytką".

Sprawdzanie napięcia w przepływomierzu z wychylną klapą

5 Zsunąć gumowy kapturek ochronny ze złącza czujnika.
6 Podłączyć jemną końcówkę woltomierza do masy silnika.
7 Odnaleść styki napięcia zasilania, sygnału i masy.
8 Podłączyć dodatnią końcówkę woltomierza do przewodu połączonego ze stykiem sygnału czujnika.
9 Usunąć doprowadzenie powietrza.
10 Usunąć obudowę filtra powietrza, by łątwo otwierać i zamykać klapę przepływomierza.
11 Otworzyć i zamknąć klapę przepływomierza kilka razy i ocenić, czy pracuje płynnie i nie przywiera.
12 Włączyć zapłon. Nie uruchamiać silnika. Wskazanie woltomierza powinno mieć wartość 0,20...0,30 V.
13 Otworzyć i zamknąć klapę kilka razy i sprawdzić, czy napięcie płynnie wzrasta do 4,0...4,5 V.
Uwaga! Do oceny płynności wzrostu wartości napięcia jest przydatny woltomierz cyfrowy ze wskaźnikiem graficznym.
14 Uruchomić silnik i pozostawić pracujący na biegu jałowym. Woltomierz powinien wskazywać 0,5...1,5 V.
15 Otworzyć przepustnicę tak, by prędkość silnika nie byłą większa niż 3000 obr/min. Napięcie powinno mieć wtedy wartość 2,0...2,5 V.
16 Nagle otworzyć przepustnicę. Napięcie powinno wzrosnąć powyżej 3,0 V.

Nieregularny sygnał wyjściowy

17 Sygnał wyjściowy jest nieregularny, jeśli napięcie ma przebieg schodkowy, spada do zera lub obwod jest przerwany.
18 Nieregularny sygnał wyjściowy powstaje w wyniku przywierania klapy lub uszkodzeń ścieżki rezystancyjnej. W takim przypadku jedynym rozwiązaniem może być nowy lub regenerowany przepływomierz powietrza. Jeśli węglowa ścieżka jest zanieczyszczona, usunąć górną pokrywę i oczyścić ostrożnie ścieżkę - nie używać rozpuszczalników.
19 Czasami ślizgacz podczas ruchu traci kontakt ze ścieżką. To również może być przyczyną nieregularnego sygnału wyjściowego:
a) zdjąć górną pokrywę przepływomierza i sprawdzić, czy ramię ślizgacza styka się ze ścieżką oidczas swojego obrotu z położenia otwartego do zamkniętego.
b) Staranne wygięcie ramienia i przywrócenie styku ślizgacza ze ścieżką może poprawić sytuację.

Brak sygnału napięcia

20 Sprawdzić, czy zasilające napięcie odniesienia na zacisku przepływomierza ma wartość 0,5 V.
21 Sprawdzić podłączenie przepływomierza do masy.
22 Jeżeli zasilanie i masa są prawidłowe, sprawdzić ciągłość obwodu sygnałowego między przepływomierzem i urządzeniem sterującym.
23 Jeżeli zasilanie i (lub) masa nie są prawidłowe, sprawdzić ciągłość podłączenia pomiędzy przepływomierzem i urządzeniem sterującym..
24 Jeżeli podłączenie jest prawidłowe, sprawdzić wszystkie napięcia zasilające i masy urządzenia sterującego. Jeżeli napięcia i masy są prawidłowe, jest uszkodzone urządzenie sterujące.

Napięcie sygnału lub napięcie zasilające ma wartość znamionowego napięcia akumulatora

25 Sprawdzić, czy nie ma zwarcia do przewodu połączonego z dadatnim "+" biegunem akumulatora lub czy nie są zamienione napięcia zasilające.

Sprawdzanie rezystancji przepływomierzy z wychylną klapą

26 Podłączyć omomierz między zaciski sygnału i zasilania lub między zaciski sygnału i masy przepływomierza.
27 Otworzyć i zamknąć klapę przepływomierza kilka razy. Sprawdzić, czy zmiana rezystancji jest płynna. Podczas ruchu klapy przepływomierza od położenia zamknięcia do położenia pełnego otwarcia rezystancja może się zwiększać lub zmniejszać w sposób stopniowy. Jest to normalne. O usterce świadczy zwarcie lub rozwarcie obwodu.
28 W książce nie podano wymaganych wartości rezystancji przepływomierzy. Ważniejsza jest prawidłowa praca przepływomierza niż to, by wartość rezystancji mieściła się w określonych granicach.
29 Podłączyć omomierz między zaciski masy i zasilania przepływomierza. Omomierz powinien wskazywać pewną niezmienną rezystancję.
30 Wymienić przepływomierz, jeśli pomiar rezystancji wskazuje zwarcie lub rozwarcie obwodu.


Rezystancję (i ciągłość) obwodów, które rozpoczynają się i kończą w elektronicznym urządzeniu sterującym najlepiej jest sprawdzać za pomocą złącza urządzenia sterującego, po uprzednim jego rozłączeniu.
Uwaga! Aby uniknąć zniszczenia urządzenia sterującego lub wzmacniacza należy WYŁĄCZYĆ zapłon przed przystąpieniem do odłączenia ich złączy. Gdy zapłon jest włączony lub silnik pracuje, można odłączać złącza czujników i elementów wykonawczych


SZUKAM SPONSORA
http://images35.fotosik.pl/97/75bdcadeeb202a1fmed.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz ehotelsreviews.com Witryny z drewna