Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
będąc samochodem kontrolnie na kanale zauważyłem wyciek płynu wspomagania w okolicach zbiorniczka. założyłem nowe opaski zaciskowe bo myślałem ze z węży cieknie bo opaski puściły ale jednak dalej cieknie stojąc na kanale na odpalonym silniku i skręcając koła nie widać żeby gdzieś ciekło pompa sucha możliwe że zbiorniczek pęk lub jest uszkodzony??? jest kilka rodzajów tych zbiorniczków żeby wymienić??? i czy będzie trzeba później odpowietrzyć układ? jak tak to jak to wszystko najlepiej zrobić??
Offline
Mam tak samo żyga mi od czasu do czasu płynem , zbiorniczek cały obejmy zaciskowe poprawiałem trzymają , pompka ok , ale teraz od jakiegoś miesiąca nic się nie dzieje. Też sądzę że to wina zapowietrzenia
Offline
tylko ze u mnie nie lici z korka tylko od połowy zbiorniczka w dół nie wiem jest tam klejony albo ma takie przetłoczenie i to nie cieknie mało bo z 200ml w tydzień obyło, wcześniej było ok a teraz tak się leje. a cieknie ostro bo nie tyko po zbiorniczku tylko wali wszędzie do okola po węzach, wahaczu maglownicy z 50 cm do okoła zbiorniczka no to nie może być kapanie to wyciek którego na postoju nie ma
jak się odpowietrza ten układ??? (u mnie nic nie leci z korka)
są różne rodzaje tych zbiorniczków?? żebym mógł wymienić?
Ostatnio edytowany przez konrad... (2011-12-17 10:08:09)
Offline
Wlewamy płynu tyle ile ma być, nie więcej, ewentualnie potem sprawdzamy stan i dolewamy, jeżeli nalejemy zbyt dużo możemy rozszczelnić układ (maglownicę) w najgorszym przypadku. Zapalamy silnik i odpowietrzamy skręcając kołami do oporu i przy końcu delikatnie popuszczając, odczekać chwilkę i w drugą stronę, jak przestanie wyć to wyłączyć silnik, sprawdzić stan płynu, dolać jak ubyło i można jeździć.
Offline
Najlepiej zrób tak
Cały płyn jaki teraz masz usuń wylej bo może już być galareta na dnie ... Zalej do pełna nowy kręć kierownicą 30 razy w jedna do opru 30 razy w 2 strone , wylej płyn znów do 0 tak oczyscisz syf bynajmniej większość zalej płyn po raz kolejny powtórz kręcenie i sprawdz czy nie ubyło jak ubyło dolej tak żeby było dobrze. Po przejechaniu 50 km sprawdz jeszcze raz ile jest dla pewności. Może być tak że Maglownica uszkodzona jest a to już są spore koszty ...
Offline
Nie ma sie co martwic tak jest w 80% samochodach cieknie Ci z połaczenia weza ze zbiornikiem to jest normalne jak chcesz to zlikwidowac to wymien weza na nowego i bedzie ok.
Offline
Ewentualnie możesz sprawdzić też obejmę czy ci dobrze trzyma , ja u siebie poprawiłem i jest teraz ok ubywa ale znacznie mniej możesz też kupić taki środek uszczelniający do wspomagania jest tańszy niż płyn a może pomoże na pewno nie zaszkodzi
Offline
Kamil a dużo Ci ubywa? Tzn. jak często i ile musisz dolewać?
Bo u mnie też poci się pod zbiorniczkiem i czasami troszkę brakuje, ale odkąd założyłem wspomaganie to dolałem może ze 100ml w ciągu ok 9 miesięcy to chyba w normie.
Offline
Mi to uciekało dużo przez pewien czas musiałem ze 200ml dolać 2 razy w ciągu miesiąca , poprawiłem obejmy itd i teraz nic nie dolewałem od jakiś 3 tyg ale kapie troszkę czasem są krople na betonie ale jest dużoo mniejszy wyciek niż wcześniej
Offline