Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Co ile powinno się wymieniać rozrząd w naszych bawarkach?
Wydaje mi się że tak jak w każdym samochodzie co 60.000 km, a napotkałem temat na jakimś forum że powinno się to robić co 30.000-40.000 km...?
...no i zgłupiałem
Ostatnio edytowany przez Grombek (2011-05-24 08:57:33)
Offline
Witam,
w oryginalnej instrukcji E30 zalecają wymianę paska rozrządu co około 40tys.km.
generalnie w ówczesnych latach robiło się to co drugą wymianę oleju z tego, co opowiadali zacni znawcy.
jednak - czasy się zmieniają, technologia i materiały są coraz lepsze, dlatego generalnie paski teraz wymienia się co ~60tys.km.
Tak jak napisał Funfa ;)
Pozdr.
Offline
Tak właśnie myślałem że co ~60tyś, tylko zgłupiałem jak wyczytałem że 30-40tyś.
Jest jakaś teoria co do wymianay samego paska, a wymiany całego kompletnego rozrządu...? Mam pasek Continentala.
Offline
Grombek napisał:
Jest jakaś teoria co do wymianay samego paska, a wymiany całego kompletnego rozrządu...?
Czy chodzi Ci może o to aby raz wymienić sam pasek, a przy następnej wymianie pasek i rolki
Jeżeli już wymieniasz to tylko komplet a jeżeli chodzi po ilu km?, to też dużo zależy jak kto jeździ i tak się przyjęło że powinien wytrzymać 60 tyś. km
Offline
Klubowicz
Moja mama jeździ M40, zrobiła już 100kkm i do paska nie było zaglądane, nic złego się z nim nie dzieje:)
Offline
Grombek napisał:
Jest jakaś teoria co do wymianay samego paska, a wymiany całego kompletnego rozrządu...?
najlepiej komplecik wymienić
matiit napisał:
Moja mama jeździ M40, zrobiła już 100kkm i do paska nie było zaglądane, nic złego się z nim nie dzieje:)
ja raz zapomniałem o wymianie i strzeliłem grubo ponad 80tys. i na szczęście tez się nic nie stało
Offline
Mój pasek w tym silniku (m40b16) ma 8 lat i ma już jakieś 130 000km +/- 10 000 i jeździ
Offline
Mi w mondeo strzelił na ok 120tyś. i nie było wesoło
...w buni mam 43tyś więć jeszcze pobrykam ale zobaczymy ile, w ciągu roku 18tyś zrobiłem
Ostatnio edytowany przez Grombek (2011-05-25 23:52:44)
Offline
Karol napisał:
Mój pasek w tym silniku (m40b16) ma 8 lat i ma już jakieś 130 000km +/- 10 000 i jeździ
Wszystko jest możliwe, chociaż jak dla mnie to Twój pasek już powinien odejść na emeryture jakieś 3 lata temu.
Przy takim stanie rzeczy jak piszesz, wszystko będzie happy do któregoś ostrzejszego hamowania silnikiem lub katowania.
A silnik M40 jest niestety kolizyjny.
Jakby coś u mnie w garażu leży cały M40 z zatartymi panewkami.
Offline
Nie wymieniam bo mi się to nie kalkuluje w tym samochodzie już Nie będę inwestować w coś co za miesiąc dwa idzie na żyletki
Offline
Karol napisał:
Nie wymieniam bo mi się to nie kalkuluje w tym samochodzie już Nie będę inwestować w coś co za miesiąc dwa idzie na żyletki
Oj Karol w e30 zawsze kalkuluje się inwestować bo jeżeli tak podchodzisz do sprawy to parę razy nacisnąć gaz od razu do podłogi i pasek idzie się jeb.. i po sprawie
Offline
Helga napisał:
Taniej wychodzi włożyć nowy silnik niż to robić, tak jak to moim przypadku mojego m50 jest
no nie wiem czy tak taniej bo M50 na szrocie mozna dostac za jakieś 1000 w góre do tego przekladka silnika 500 co daje w sumie 1500 a koszt kompletnego rozrzadu to okolo 350-400pln + wymiana od 150 do 200 po znajomości
Offline