Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
zupełnie inną opinie słyszałem , ponoć możesz mieć najgorszy gaz a samochód będzie jechał bez przeszkód tu krótkie przytoczenie pozostawiam wam do oceny
Temat jakości gazu to temat rzeka.Opiszę krótko co i jak z paliwem lpg u nas.Przykład z życia:...jedna z rozlewni gazu(nie powiem gdzie) odbiera z Niemiec regularnie cysterny z odpadami chemicznymi pochodzącymi z fabryk farb i lakierów(są to resztki rozpuszczalników lakierów itp itd).Frakcje te okazuje się są dobrze rozpuszczalne przez gaz(Polak potrafi kombinować).Niemiec za utulizację musiałby ponieść kolosalne koszty,a Polak weźmie za śmieszną kwotę te odpady i to z pocałowaniem w rączkę.Gaz wymieszany z "dodatkami" chcac nie chcąc zwiększa swoją objętość wodną, a to daje dodatkowy zysk(po co krecić zegary w dystrybutorach na rozlewniach...???).Poza tym kombinacje polegają jeszcze na stosunku propanu do butanu,ale to odzielny temat.
I teraz z takim gazem nie radzą sobie instalacje gazowe na parownikach(szczególnie dotyczy to bardziej zaawansowanych technologicznie instalacji).Filtry fazy ciekłej nie są w stanie wyłąpać tego co rozpuszczone w gazie i......w reduktorze gdzie dochodzi od zmiany stanu skupienia gazu z ciekłego w lotny dochodzi do wytrącania się owych"dodatków uszlachetniających".W następstwie dochodzi do zasyfienia reduktora i wszystkiego w linii aż do wtrysków.
W instalacjach z ciekłym wtryskiem nie ma zmiany stanu skupienia gazu i problemu nie ma - gaz wpada do cylindra i tam jest spalny niezależnie od jego skłądu(domieszek).
To co zabija pompy w LPi to woda w gazie.Kazda pompa ma odpoietrzenie komory łożyskowej(tak jak w samochodzie jest odpowietrzenie skrzyni korbowej).Olej,który jest stosowany w pompach ma silne właściwości higroskopijne(pochłania cząsteczki wody) i w rezultacie po pewnym czasie taki gaz osusza nam pomkpę z oleju(olej ten jest całkowicie rozpuszczalny w wodzie).Woda w gazie moze się brać albo ze zbiornika na stacji(nieczyszczone odstojniki lub lub brak) lub tankowanie samochodu po 15-20 zł(niski poziom gazu w zbiorniku).
Więc czystość gazu(bez czastek wody) nie ma większego wpływu na LPi-woda zaś robi spustoszenie-dochodzi do korozji zbiornika wewnątrz, a stamtąd leci sobie dalej(filtry też wszystkiego nie zatrzymają) i w konsekwencji padają wtryski.
Przy dobrych instalacjach nie ma oszczędzać na gazie(jego cenie).
Kilkakrotnie oglądałem zbiorniki tankowane tylko np. na SCHELL-u i w środku jak lustro(przebiegi rzędu 30-40 tys km).A po tanich stacjach po zbliżonym samym przebiegu-tragedia - rudo jak diabli.
Chyba po części wyczerpałem temat-tak mi się wydaje
Szczerze to wątpie żeby miał lepsze osiągi niż na benzynie chociaż ciśnienie wtryskiwaczy było takie same na gazie jak i na benzynie , może gdyby taką instalację nową założyć ... moim zdaniem różnica jest niewielka ale jednak ...
Offline