Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Mam szperę 3,91(duża głowa) która chodziła wporzo ale po ostrej jeździe i jej katowaniu teraz wewnętrzne koło w zakręcie kręci sie szybciej i ..czyli chyba ją wykończyłem. teraz pytanie . czy kupić nowe płytki cierne i ktos mi to włoży czy kupić używaną szperę, która niewiadomo ile podziała >??. czyli jak najmniejszym kosztem na dwa koła!!
Offline
Najmniejszym kosztem to można ją ładnie zalać spawem i będzie tzw. 100% szperunek by Funfa
Offline
Jasne że szkoda jej zalać jezeli to jest szpera, bo jak wiem to dyfry w BMW dzielily sie na te ze szperą i te bez szpery a 3,91 jest to przelozenie tego mostu, w każdym razie masz dyfer o przelożeniu 3,91 i mozesz mieć szpere lub jej nie mieć. Na płytce znamionowej masz wybite oznaczenia, najpierw jest "S" jeżeli dyfer ma szpere, a potem wartość przelożenia ( u Ciebie 3,91). Jeżeli nie ma szpery pierwsza jest wartość przełożenia. Upewnij sie czy aby na pewno jest tam szpera i jak jest to lepiej było by dyfer zregenerować bo naprawde szkoda go zalać spawem. Dyfry o tym przełożeniu nadają sie idealnie do tego silnika który tam siedzi w Twojej e30tce zresztą do 2 litrówek tez
Offline
quaqu napisał:
Mam szperę 3,91(duża głowa) która chodziła wporzo ale po ostrej jeździe i jej katowaniu teraz wewnętrzne koło w zakręcie kręci sie szybciej
Po ostrym dawaniu w piz... z tego co piszesz wychodzi na to ze ten dyfer sie zblokował dla tego wewnętrzne kolo kręci sie szybciej i moze przez to przeskakiwać kolo w ostrych zakrętach. Najlepiej jak to rozbierzesz i zajżysz do środka a wtedy sie dowiesz co dalej robić. Pozdro
Offline
szpera jest fabryczna 25% . Jak sie sadzisz boka czujesz czy jest szpera czy nie . to wiem na 100% że jest . zużyły sie już płytki cierne . Z tego co sie dowiedziałem to jedna płytka 200 a są 4 nie?? albo te sprężynki czy coś tam.. dałby ktoś z was radę wsadzić te nowe płytki do dyfra??
Offline