Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Prawidłowe odpowietrzenie układu chłodzenia:
-napełnić świeżą cieczą chłodzącą zbiorniczek wyrównawczy, aż do krawędzi wlewu.
-wykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego, aż przez otwór zacznie się wydobywać
ciecz bez pęcherzyków powietrza.
-przykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy
-wersje 316 i 318: wykręcić dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu aż wydobędzie się ciecz a potem
zakręcić śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu
-uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie i rozgrzać silnik, nie zakręcając korka wlewy cieczy chłodzącej. Wciskając pulsacyjnie pedał gazu zwiękrzyć prędkość obrotową powyżej 2500 obr/min, resztki powietrza wydobędą sie z układu chłodzenia, powodując spadek cieczy chłodzącej do znaku MAX na zbiorniczku wyrównawczym lub poniżej.
-podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupełnić ciecz chłodzącą.
-po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej pozostawić go na biegu jałowym przy około 1200 obr/min
-ponownie odkręcić śruby odpowietrzające i nie zakręcać dopóty, dopóki przez otwory nie zacznie wypływać ciecz chłodząca bez pęcherzyków powietrza.
UWAGA. Nie zbliżać rąk do wentylatora i pasków klinowych. Istnieje zagrożenie urazem.
-dolać ciecz chłodzącą do poziomu MAX i zakręcić korek wlewu cieczy chłodzącej.
-sprawdzić szczelność układu chłodzenia, szczególnie przewodów elastycznych i ich przyłączy, śruby odpowietrzające oraz
pompe cieczy chłodzenia
Offline
taaaaa, czuczosław za dużo pary w łapach Zdrowy, rumiany, niezmordowany, siłą od pługa oderwany
Ostatnio edytowany przez neurosek (2010-01-12 08:59:54)
Offline