Prawid³owe odpowietrzenie uk³adu ch³odzenia: -nape³niæ ¶wie¿± ciecz± ch³odz±c± zbiorniczek wyrównawczy, a¿ do krawêdzi wlewu. -wykrêciæ ¶rubê odpowietrzaj±c± w ch³odnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego, a¿ przez otwór zacznie siê wydobywaæ ciecz bez pêcherzyków powietrza. -przykrêciæ ¶rubê odpowietrzaj±c± w ch³odnicy -wersje 316 i 318: wykrêciæ dodatkow± ¶rubê odpowietrzaj±c± na obudowie termostatu a¿ wydobêdzie siê ciecz a potem zakrêciæ ¶rubê odpowietrzaj±c± na obudowie termostatu -uruchomiæ silnik, w³±czyæ ogrzewanie i rozgrzaæ silnik, nie zakrêcaj±c korka wlewy cieczy ch³odz±cej. Wciskaj±c pulsacyjnie peda³ gazu zwiêkrzyæ prêdko¶æ obrotow± powy¿ej 2500 obr/min, resztki powietrza wydobêd± sie z uk³adu ch³odzenia, powoduj±c spadek cieczy ch³odz±cej do znaku MAX na zbiorniczku wyrównawczym lub poni¿ej. -podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupe³niæ ciecz ch³odz±c±. -po osi±gniêciu przez silnik temp. roboczej pozostawiæ go na biegu ja³owym przy oko³o 1200 obr/min -ponownie odkrêciæ ¶ruby odpowietrzaj±ce i nie zakrêcaæ dopóty, dopóki przez otwory nie zacznie wyp³ywaæ ciecz ch³odz±ca bez pêcherzyków powietrza. UWAGA. Nie zbli¿aæ r±k do wentylatora i pasków klinowych. Istnieje zagro¿enie urazem. -dolaæ ciecz ch³odz±c± do poziomu MAX i zakrêciæ korek wlewu cieczy ch³odz±cej. -sprawdziæ szczelno¶æ uk³adu ch³odzenia, szczególnie przewodów elastycznych i ich przy³±czy, ¶ruby odpowietrzaj±ce oraz pompe cieczy ch³odzenia
|
taaaaa, czuczos³aw za du¿o pary w ³apach :P Zdrowy, rumiany, niezmordowany, si³± od p³uga oderwany :)
|