Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
http://pl.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1 NIW BEDE ZASMIECAL FORUM TYLKO LINKA DAM....PEWNIE NIEWIELU Z WAS WIE ZE NAJSZYBSZYM AUTEM NA SWIECIE DO NIEDAWNA I WSUMIE JEST NADAL JEDNYM Z NAJSZYBSZYCH JEST MCLAREN,A JESZCZE MNIEJ WIE ZE JEGO SERCE TO SERCE BMW....POZATYM POLECAM PRZECZYTAC JAKIE TAM TECHNOLOGIE I MATERIALY ZASTOSOWANO.....TO MIAZDZY UMYSŁ....MILEJ LEKTURY ZYCZE
Offline
Jako ciekawostke mogę dopisać iż moje wprawne oko w jednym z odcinków Top Gear wyłapało iż przyciski od otwierania szyb bocznych są z Bmw E36 Można iść do sklepu motoryzacyjnego i poprosić o przyciski do McLarena F1
Offline
Później montowano ją w ekskluzywnych pojazdach serii E31 850i. Zakładano, że wersja sportowa miała nosić nazwę M8, tak jak poprzednie serie "M" firmy (M3, M5). Jednak projektu nie wdrożono w życie. Według BMW powodem były zbyt duże koszty produkcji jak na ten segment aut, efektem czego pomysł spalił na panewce. Pozostał silnik o pojemności 5 l i 500 KM. Później podjęto się produkcji sportowego modelu BMW 850 CSi z silnikiem powiększonym z 5 l do 5,6 l i mocy 380 KM. Murray zakupił projekt i prawa do silnika, później powiększono w nim pojemność do 6,1 l. Gotowy silnik ważył około 266 kg, o 16 kg za dużo niż oczekiwał tego Murray. Jednak moc jaką uzyskiwał ostatecznie go przekonała i usatysfakcjonowała – 650 KM. Wg założeń Murraya silnik miał dysponować minimalną mocą 550 KM. 650 KM – taką moc rozwijał ówczesny prototypowy silnik, który później zdławiono do 636 KM, gdyż wymagały tego ówczesne normy emisji spalin.
Myślę, że silnik BMW został znacznie zmieniony
Offline