Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Spotkałem się z taką oto diagnozą silnika:
Pan odpala silnik, rozgrzewa go, później podnosi mache, odkręca korek wlewu oleju i przykłada dłoń, potrzyma tak trochę i pokazuje mi że ma na dłoni kropki oleju, o i mówi: uuu ale przedmuchy i rzyga olejem
Więc tak se myślę, ale przecież ja mam łańcuch i wałki się kręcą to powinno pryskać olejem, nie Ale że to starszy doświadczony mechanik to wole przemilczeć temat Jak myślicie, powinno pryskać olejem czy nie
Offline
Roman to normalne bo walki masz na gorze i one trochę rozpryskują olej wiec sie nie stresuj. A to czy masz przedmuchy sprawdza sie w ten sposób ze na włączonym silniku wyciągasz stalkę oleju i jak pójdzie tamtędy dymek to znaczy za masz przedmuch jak nie to nie Wydaje mi sie ze mechanior chciał Cie naciągnąć na parę złotych Pozdro
Acha i sprawdź czy czasem odma nie jest przytkana
Offline
Korek wlewu oleju ciężko ściągnąć, czuć że w komorze silnika jest podciśnienie. Jak szybko podniosę korek to silnik dostaje lewego powietrza i prawie że zgaśnie czyli odma jest ok Może znacie jakieś szybkie i sprawdzone sposoby aby się dowiedzieć czy silnik BMW jest w dobrej kondycji Tak dla przyszłych zakupów klubowiczy, co by nikt ich nie wkręcił w remont śmiało chwalić się co kto tam ma, na co zwracać uwagę przy kupnie silnika?
Offline
Roman napisał:
Korek wlewu oleju ciężko ściągnąć, czuć że w komorze silnika jest podciśnienie. Jak szybko podniosę korek to silnik dostaje lewego powietrza i prawie że zgaśnie czyli odma jest ok Może znacie jakieś szybkie i sprawdzone sposoby aby się dowiedzieć czy silnik BMW jest w dobrej kondycji Tak dla przyszłych zakupów klubowiczy, co by nikt ich nie wkręcił w remont śmiało chwalić się co kto tam ma, na co zwracać uwagę przy kupnie silnika?
ja jak autko kupowałem to też tak jak tu piszecie właśnie korek wlewu oleju odkręcałem i patrzyłem czy ma przedmuchy
i co jescze czy nie kopć jak mu wsadzisz pedał to podłogi bo zdarza się że na wolnych obrotach jest oki ale jak mu dasz obroty na 5 -6 tyś to widać czy dyma nie puszcza jak puszcza to się czeba zastanowić mówię o ciepłym silniku .
Offline
KAZDY SILNIK MA PRAWO ZAKOPCIC NA WYSOKICH OBROTACH,CIEPŁY ZIMNY ZDROWY CHORY..ITP.A W M40 NIE POWINNO CHLAPAC OLEJEM BO TAM CHYBA NAD WAŁKIEM JEST TAKI PLASTIK...CO NIE?? ROMAN W KONCU WIESZ JAKI TY MASZ SILNIK??
Offline
odkręcenie korka wlewu oleju jest zajebistą sprawą jeżeli kupujemy samochód niekoniecznie gaśnie ale falują mocno obroty sprawdzone z doświadczenia , jeżeli gość jest naprawdę nieobeznany w temacie można pare stówek wycyganić , a to że pluje olejem to wydaje mi się że norma ... z tego co mi mówił znajomy np w e36 1.6 nie ma czegoś tam nie bardzo pamiętam czego , ale jak mu gość otworzył korek na giełdzie to on i właściciel po chwili stali cali w oleju hehe
Offline
Jeden ze sposobów opisałem juz wyżej w swoim poście a drugi to taki ze trzymasz bume na 2000 obrotów przez chwile po czym puszczasz gaz aby obroty spadły i wciskasz gwałtownie gaz do dechy na chwile. Auto jeżeli jest sprawne nie powinno sie przydławić tylko elegancko wejść na obroty.
Jeszcze odnośnie kupna BMW najważniejsze jest pierwsze odpalenie po nocy czy tez na zimnym silniku z tym ze jest potrzebne 2 osoby do tego, a mianowicie jeden osobnik odpala auto a drugi patrzy czy z wydechu przy odpaleniu poleci czarny kłębuszek dymu Jeżeli puszcza takiego bucha to silnik jest do roboty.
Offline