Forum miłośników i użytkowników samochodów marki BMW z Ostrowca Św. i okolic
Witam
Wczoraj miałem spory problem wrócić do domu z Wyrazowa , Na miejscu rozładował się akumulator , było zimno i co chwile ktos sie chodzil dogrzewac do samochodu , przy tym radio wzmacniacz tuba i niestety padł , samochód odpaliliśmy na kable bez problemu , po przejechania około 300km wyskoczyła mi kontrolka z aku , aż samochód wkońcu padł podczas jazdy w kielcach. Odpalilismy znów na kable (przyjemnosc taka 25 zl taxi ) i przed opatowem znów wyskoczyla mi kontrolka z tym że od kielc był wylaczone radio wzmacniacz tuba klima. na kontrolce od aku dojechalem do Bodzechowa i na szczescie pchalem tylko z 20 metrów pod dom samochód.
Teraz moje pytanko co to moze być ?
Czy aku poprostu byl rozladowany i siadł ?
Brak ładowania ?
Zwarcie od wzmacniacza ? ( byl wylaczony na powrocie ale nie wypiety od aku )
Jeszcze pech chcial ze wlaczylem prostownik na noc , rano sie budze a tu w prostowniku spalony bezpiecznik
Offline
kolego skoro ci się kontrolka zapala od ładowania to wychodzi na to że masz coś z ładowaniem i nie daje rady aku do ładować
stawiam na alternator ,sprawdzi sobie napięcie jakie masz na aku ,
Offline
ale gdyby alternator to wydaje mi sie ze gdybym nacisnal np hamulec to samochod by mi zgasl odrazu bo by nie mialo prądu , a ja przejechalem na kontrolce od aku z opatowa do bodzechowa to nie mozliwe zeby mi tyle sam aku bez ladowania wytrzymal ? chociaz moze sie myle ?
Offline
prad ładowania moze byc ale nie taki jak potrzeba ... sprawdz na life data na kompie jakie jest ładowanie... powinno byc 13,7V... jesli jest mniejsze alternator nie ładuje- p.s odłacz wzmacniacz-naładuj aku- to tez sprawdz moze robi zwarcie choc jest wyłaczony radiem.
Ostatnio edytowany przez rob@k (2011-03-07 15:27:29)
Offline
Tak jak gadaliśmy wczoraj:
1. sprawdź ładowanie, na aku powinno być 13.5V do 14.2V na odpalonym silniku
2. sprawdź czy nie ma nigdzie zwarcia na plusie (szczególnie na tych ostatnich modyfikacjach ) – możesz zgasić auto, wyjąć kluczyk, powyłączać wszystkie elekt. bajery, odłączyć klemę minusową i miernikiem sprawdzić napięcie pomiędzy masą auta a minusem akumulatora – powinno nie pokazywać mniej niż 11V
3. rok produkcji aku, powinien być 4 cyfrowy napis – dwie pierwsze miesiąc, dwie następne rok produkcji – jeżeli ma więcej niż 6 lat to raczej na złom
i pod żadnym pozorem nie rób eksperymentu typu: odpalę na akumulatorze i go odłączę, aby sprawdzić czy jest ładowanie tak tylko możesz komp silnika spier...
Ostatnio edytowany przez Roman (2011-03-07 21:21:23)
Offline
Więc tak zaraz po podpięciu aku do samochodu przez okolo 10 minut na mierniku było 14.2
Póżniej wyskoczyla kontrolka aku i było 11.8 a na gazie 11.7
Jakieś sugestie ?
Offline
teraz dziewczyne do domu zawoziłem , jak ruszałem z pod domu miałem zapaloną kontrolkę aku i elektryka była słaba chodzi o licznik i reszte rzeczy , a jak wracałem znikneła i cała elektryka zaczeła świecić mocnej (normalnie )
Offline
Sprawdź czy pasek na alternatorze się nie ślizga? Czy kable i połączenia przy alternatorze są ok (może są zaśniedziałe)? Ewentualnie kiedy będzie na aku mniej niż 12V to sprawdź ile jest na samym alternatorze… może regulator napięcia siada lub cały alternator
Offline
Roman napisał:
Sprawdź czy pasek na alternatorze się nie ślizga? Czy kable i połączenia przy alternatorze są ok (może są zaśniedziałe)? Ewentualnie kiedy będzie na aku mniej niż 12V to sprawdź ile jest na samym alternatorze… może regulator napięcia siada lub cały alternator
Pasek się nie ślizga , kable i połączenia są ok , a powie mi prawde miernik ? przecież też będzie z aku ciągną napięcie ? to chyba wynik nie będzie prawdziwy chyba że się myle. Próbowałem się dostać do szczotek w alternatorze , ale cięzkie dojście tam jest , będe go musiał raczej wykręcić
rob@k napisał:
Na odłaczonym wzmacniaczu??? tz odpiołes z klemy aku???
wzmacniacz mam wpięty pod plusa koło skrzynik z przekażnikami nie bezpośrednio do klem , gdy wracałem nie wypiąłem go , a teraz jest całkowicie wypięty czyli od plusa odkręcony
edit Paju: Edytujemy posty, nie piszemy jednego pod drugim!
Offline