- BMW KLUB OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/index.php - Mechanika/Eksploatacja http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewforum.php?id=23 - [m44b19] falujące obroty http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewtopic.php?id=707 |
matiit - 2011-05-10 14:22:57 |
Walczę z falującymi obrotami. Na. benzynie potrafi zgasnąć, na gazie faluje tylko.. |
Roman - 2011-05-10 14:51:37 |
To nie krokowiec tylko czujnik przepustnicy, krokowy u Ciebie jest pod górnym kolektorem dolotowym. Ta guma co idzie od przepływki na przepustnice, z niej wychodzi mniejszy gumowy przewód który idzie na krokowy (tak jest przy m42, przy m44 matiit ma racje - krokowy jest przy przepustnicy)
Może być uwalona przepływka lub sonda lambda zakuca jej prace. Nie będę oryginalny ale, diagnoza komputerowa :)
Obroty biegu jałowego reguluje komp silnika za pomocą silniczka krokowego. Linkę się tylko ustawia, aby była nie za luźna.
To co Ci kiedyś na spocie pokazywałem: zdejmij tą rurkę od odmy - przemyj, wysusz i załóż tak jak trzeba, aby była drożna na całej długości :tak: sprawdź dokładnie szczelność układu dolotowego, czy nie zasysa gdzieś lewego powietrza. No i na diagnozę komputerową :) |
matiit - 2011-05-10 14:55:16 |
No to tak. |
Roman - 2011-05-10 15:26:58 |
Tak, faktycznie masz racje w m44 krokowy jest przy przepustnicy :tak: w m42 jest pod kolektorem. A ta rurka gumowa co jest koło niego, nie jest przypadkiem przytkana lub nie szczelna :co: i zobacz gdzie ona dokładnie idzie… |
matiit - 2011-05-10 15:34:38 |
Właśnie nie widać gdzie sie konczy. jest szczelna...miałem jedynie konkretnie dziurawą tą rurkę od przepływomierza do kolektora. |
Roman - 2011-05-10 16:01:03 |
jak zdejmiesz ten przewód przy krokowcu to jest jakaś różnica? Dziwi mnie trochę że jak odłączyłeś przepływkę to było bez zmian… A krokowca możesz odkręcić i przemyć np.: w benzynie ekstrakcyjnej :tak: tylko uważaj na zieloną uszczelkę żeby jej nie porwać. |
matiit - 2011-05-10 16:17:58 |
Tzn o który do krokowca chodzi? |
Karol - 2011-05-10 16:18:55 |
Błędów nie miała, aczkolwiek chodziła tylko na postoju, a za ten czas co pojeździłeś mogła nałapać błędów. |
Roman - 2011-05-10 16:27:14 |
|
matiit - 2011-05-10 16:41:59 |
Gasł jak elektryczny od krokowca odpiąłem. |
Roman - 2011-05-10 17:02:48 |
W kolektorze jest wytwarzane podciśnienie, które tym wężykiem idzie na listwę wtryskową i tym samym steruje powrotem paliwa z niej do baku. tzn. im większe obroty, tym większe podciśnienie i mniej paliwa wraca do baku i jest wykorzystane przez wtryski. Ot tyle :) a jeżeli go zdjąłeś i jest dobrze, to by znaczyły że jednak krokowy nie działa tak jak trzeba (nie puszcza tyle powietrza co trzeba do kolektora i jest go za mało na wolne obroty) Jeździć z odpiętym wężykiem podciśnienia nie radzę :/ Odepnij ten gumowy od krokowca i zobacz czy będzie różnica? Jeżeli nie to spróbuj odkręcić krokowca i go wyczyść. Jeżeli by nie pomogło trzeba sprawdzić czy w ogóle działa silniczek krokowy. |
matiit - 2011-05-10 17:19:29 |
Założyłem ten mały wężyk, wróciło falowanie. Odłączyłem węża od krokowca i jest tak, że jak nie dam gazu to gaśnie. |
Roman - 2011-05-11 10:36:46 |
A więc m44 obejrzane i moim zdaniem: przepływka dobra, krokowy dobry, tylko coś ze sterowaniem podciśnienia lub ta guma do przepustnicy, która była pęknięta nie trzyma dobrze po sklejeniu :/ ale załóż dobrą gumę od przepływki, przemyj jeszcze raz krokowca i powinno być dobrze :tak: jeżeli nie przyczyny trzeba szukać: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m … g=13&fg=15 szczególnie pierwszy i później trzeci rysunek. |
matiit - 2011-05-12 12:32:07 |
Dobra, pojeździłem na PB (butla LGP zakręcona dla pewności) trochę kilometrów i na benzynie już jest ok, nawet nie zawahluje trochę. |
Funfa - 2011-05-12 19:20:34 |
możne rzucać gaz i paliwo na raz ale wtedy w tym wężyku od podciśnienia co go odłączyłeś od listwy wtryskowej byłoby paliwo i zresztą byłoby czuć benzynę na jak jeździsz na gazie. Mi sie wydaje ze może jednak ten silniczek krokowy sie przywiesił lub przyciął i nie puszcze powietrza tak jak trzeba |
matiit - 2011-05-12 19:50:35 |
No ale to czemu teraz jest już na benzynie super (na prawdę super, lepiej się już nie da), a jak tylko odkręce butle to kuleje? |
Roman - 2011-05-12 20:50:29 |
Mogą elektro-zaworki puszczać gaz…(tzn. któryś już jest do wymiany)- to by tłumaczyło dlaczego tak długo musiałeś kręcić na ciepłym, żeby zapalić :/ ale ja bym jeszcze dokładnie sprawdził cześć nr 1 z rys: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … g=13&fg=15 czy dobrze działa. |
matiit - 2011-05-14 15:44:20 |
Ok, 2 wtryski zakończyły żywot (wtryski gazu) |