KAMIL - 2011-04-07 17:38:03

WITAM
Tak się zastanawiam nad zmianą silnika w swoim BMW ... 1.6 to jednak jest no padaczka , silnik jest zdrowiutki ale jednak brakuje mu tego , czego bym od niego oczekiwał

Nie chce sprzedawać samochodu , bo wiem co mam buda dobra i reszta również
teraz pytanie do was co bym musiał zmienić w samochodzie oprócz silnika ? jaki by był najlepszy ?
nie mam pojecia o takich rzeczach ale chciałbym się dowiedzieć ile mniej więcej by mnie to kosztowało
jak znajdziecie jakieś linki przykładowe na allegro to wrzućcie je i pomóżcie :)

Roman - 2011-04-07 18:12:41

Swap z R4 na R6 – potrzebny kompletny silnik + sprzęgło, skrzynia, wał, dyfer, kompletny wydech, mocniejsze hamulce, mocniejszy zawias, itd. Najlepiej kupić rozbitka dawce i wszystko poprzekładać :tak: i jak już to min. 2.5l :D np.: M50/M52 :) napisz/zadzwoń do Mańka o info… http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/pr … =view&id=2

p.s. jeżeli brak mocy to może turbo :P lub kompresorem na pasku dołożyć :p

KAMIL - 2011-04-07 18:39:03

Roman napisał:

Swap z R4 na R6 – potrzebny kompletny silnik + sprzęgło, skrzynia, wał, dyfer, kompletny wydech, mocniejsze hamulce, mocniejszy zawias, itd. Najlepiej kupić rozbitka dawce i wszystko poprzekładać :tak: i jak już to min. 2.5l :D np.: M50/M52 :) napisz/zadzwoń do Mańka o info… http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/pr … =view&id=2

p.s. jeżeli brak mocy to może turbo :P lub kompresorem na pasku dołożyć :p

o tym turbo to mówisz do silnika 1.6 ? ?

Roman - 2011-04-07 21:48:34

kamilostrowiec napisał:

o tym turbo to mówisz do silnika 1.6 ? ?

wyglądało by to jakoś tak: http://www.speedlab.com.ph/products/turbokits/316.jpg
i chodziło tak:

... ale to całkiem nie opłacalne :/ koszty bardzo duże, a i tak 2.0 Cię objedzie :P Co do mocy, to możesz małym kosztem zrobić swapa na is-a :tak: zawsze to 140KM :)

ozzi23 - 2011-04-08 10:16:58

Hej ja sobie troszkę szperałem po necie i szukałem tematów zmiana 1.8 na 2.8 ?
I koszt takiej operacji to jakieś 6tysi. No i wiadomo trochę roboty jest z taka operacja :-)

KAMIL - 2011-04-08 12:27:42

Roman małym kosztem na IS ... o jakim tu mówimy koszcie mniej wiecej ? 140 koni by mnie w zupelnosci satysfakcjonowalo

Karol - 2011-04-08 14:03:11

Potrzebujesz silnika z osprzętem, wiązki oraz komputera, skrzynia podobnież pasuje. Z tego co widzę na allegro- kompletny zestaw kosztuje 1700zł + do tego musiałbyś policzyć robotę, chyba że wymieniłbyś sobie samemu. :) Aczkolwiek zdaje mi się że tańszą opcją jest sprzedać obecne auto i kupić sobie takie jak ma być, ewentualnie kupić rozbite e36 m50 lub is'a- podobne pieniądze, a mnóstwo części zostaje w zapasie :P

Roman - 2011-04-08 15:50:19

kamilostrowiec napisał:

Roman małym kosztem na IS ... o jakim tu mówimy koszcie mniej wiecej ? 140 koni by mnie w zupelnosci satysfakcjonowalo

silnik + wiązka elek. i dme + trochę dolotu + inne bajery=~1500zł + własna robota :) + coś do picia =~1612zł :madrala: i plus do tego, prawdopodobnie instalacja gazowa będzie pasować od starego :a to ciekawe: Stary silnik opylisz i bilans zamknie się na jakieś 400-500zł :D

Grombek - 2011-04-08 17:43:41

Myślałem nad swapem u siebie, ale raczej zrezygnuję może z czasem mi się odmieni :P jeśli coś to zmienię na inną bumę 320 coupe/cabrio e30/e36 :D
kamilostrowiec, zmień na 1.8is... albo m20b20 ;)

Helga - 2011-04-08 18:39:56

grombek widzialem ze chceles m50b20 pchac moze chcesz kupic moja?
kamil kup sobie nowa ale min 2,5l najlepiej 2,8 ;) albo i mocniejsze

Funfa - 2011-04-08 19:31:24

swap na 2 litrony M50B20 tez by duzo nie wyszedl bo most i wal zostaje ten sam, hamulcy tez nie trzeba przerabiac bo te co sa powinny wystarczyc chyba ze chcesz bardziej ekstramalnie jezdzic to lepiej wymienic hamulce na wentylowany przod i oczywiscie tarcze z tylu.

Moim zdaniem to lepiej sprzedac i kupic auto z tym silnikiem co Tobie Kamilu pasuje. Ale gdybys w razie co jedznak chcial robic tego swapa to moge Ci pomuc w ogarniecu tego tematu

rob@k - 2011-04-08 20:04:55

Tak ja Funfeusz mowi... oplacalne jak robisz przykładowo na 2.8... dla upartego nic trudnego...

KAMIL - 2011-04-10 11:34:18

Tak gryzę się z tym tematem i nie wiem co zrobić .... w zasadzie jak sprzedam samochód to dołożę ma 2 klocki i już e36 2.0 będzie bez problemu , może nawet udało by mi się upolować jakieś 2.5 wszystko zależy ile dostanę za obecny samochód .... ale ... teraz wiem co mam blacha ok zawieszenie ok wszystko jest sprawne lać i jechać , ale wątpię że zmieszczę się ze swapem w 2tyś nawet na ten 1.8 is .... chyba będzie rozsądniej sprzedać i kupić sobie wreszcie BMW :) bo 1.6 to bmw a chciałbym mieć w końcu BMW

Grombek - 2011-04-10 19:14:57

kamilostrowiec, BMW to BMW :P 1.6 czy 2.8 ale dalej BMW :D

PaPaY - 2011-04-10 21:17:25

4.4 v8 i jest GITARA :D

KAMIL - 2011-04-10 22:07:44

Papay chętnie kupię :D ale pod warunkiem że zostaniesz moim sponsorem :D i będziesz mi codzienne tankował hehe taki wóz to już rarytas , niestety mnie na taki nie stać , tym bardziej na jego utrzymanie , a kupić żeby w niedzielę wyjechać to może za kilkanaście lat jak się czegoś w życiu dorobię :)

rob@k - 2011-04-11 16:42:05

Panowie musze wam to powiedziec- NIE OPŁACI SIE ROBIC SWAPA Z 1.6 na 1,8is czy 2.0 czy nawet na 2,5 bo te samochody sa podobne cenowo taka jest prawda.... jesli chce sie samochod zeby palił 10L to sobie trzeba kupic np. 1.6 lub 1,8 lub 2.0 i załozyc gaz a jak chcecie pałowac to od 2,5 litra w zwyz- koszt swapa to ok 5000zł taka prawda jak sie chce cos miec pozadnego a nie jelito- jeszcze jak sie samemu tego przełozyc nie umie to hohoho- sprzedaj stary ten samochód kup 2,5lita i bedzie po problemie, jak poszukasz to kupisz za to samo co sprzedasz obeny i tez w zajebis... stanie, pamietaj ze nie tylko twoj jest taki super a nie widziałem w zyciu samochodu do ktorego bys nie dołozył tylko do jednego wkładasz wiecej a do drugiego mniej ale to tez juz zalezy jak sie kupuje... PiSSS

Karol - 2011-04-11 17:47:34

Dokładnie tak jak mówi rob@k :) i ekhm.... moja mama jak jeździ to pali e30 1.6 m40 - 12 litrów gazu, a jak jeżdżę ja to pali bagatela 15-16, m50 ekonomiczniejsze i inna jazda, więc wymiana opłacalna- ale nie "swapem". No chyba że w e30 bo tutaj m50/2 nie było. Zależy co kto od samochodu oczekuje :P

Roman - 2011-04-11 21:04:18

Karol napisał:

... moja mama jak jeździ to pali e30 1.6 m40 - 12 litrów gazu, a jak jeżdżę ja to pali bagatela 15-16,

tak dużo palą e30-stki :co:

Karol - 2011-04-11 21:20:43

No bo 1.6 za mały motor, a za ciężka buda... 1.8 paliłoby mniej :)

KAMIL - 2011-04-11 21:51:51

Ja mam spalanie około 11 l ... dlatego myślę że jak i tak leje ile leje to lepiej mieć chociaż z tego frajdę :)

Paju - 2011-04-12 09:22:21

kamilostrowiec napisał:

Ja mam spalanie około 11 l ... dlatego myślę że jak i tak leje ile leje to lepiej mieć chociaż z tego frajdę :)

No dokładnie, ja w swoim 2.5 też mam spalanie średnie 11L E95. Więc wniosek nasuwa się sam :)

Grombek - 2011-04-12 10:36:11

rob@k napisał:

Panowie musze wam to powiedziec- NIE OPŁACI SIE ROBIC SWAPA Z 1.6 na 1,8is czy 2.0 czy nawet na 2,5 bo te samochody sa podobne cenowo taka jest prawda.... jesli chce sie samochod zeby palił 10L to sobie trzeba kupic np. 1.6 lub 1,8 lub 2.0 i załozyc gaz a jak chcecie pałowac to od 2,5 litra w zwyz- koszt swapa to ok 5000zł taka prawda jak sie chce cos miec pozadnego a nie jelito- jeszcze jak sie samemu tego przełozyc nie umie to hohoho- sprzedaj stary ten samochód kup 2,5lita i bedzie po problemie, jak poszukasz to kupisz za to samo co sprzedasz obeny i tez w zajebis... stanie, pamietaj ze nie tylko twoj jest taki super a nie widziałem w zyciu samochodu do ktorego bys nie dołozył tylko do jednego wkładasz wiecej a do drugiego mniej ale to tez juz zalezy jak sie kupuje... PiSSS

Zgadzam się z tym co napisał rob@k, dlatego też zrezygnowałem ze swapa na coś mocniejszego... :)

KAMIL - 2011-04-16 13:13:44

zbyt wiele by mnie to kosztowało ... temat do zamknięcia
PODSUMOWANIE
dla zwykłego użytkownika SWAP nie jest opłacalny rozmawiałem z pewnym mechanikiem i w 4000 zl zmieścił bym się ze wszystkim .... ale czy warto ? mi się to nie opłaca

Roman - 2011-09-28 18:28:27

Post przeniesiony z działu Galeria

ozzi23 napisał:

...to może bym jeszcze pomyślał nad swapem na 2.0 choć to trochę mało :/.

a no mało :/ ale przy swapie na is-a, potrzebujesz tylko goły silnik :tak: reszta powinna podejść…

Karol - 2011-09-28 22:53:22

Po co zmieniać na IS'a, a potem na coś pokroju m50 jak można od razu włożyć coś pokroju m50? :P IS fajny, ale myślę że szybko się znudzi, a 6 cylindrów to zawsze 6 cylindrów.

Roman - 2011-09-29 15:05:21

Karol napisał:

Po co zmieniać na IS'a, a potem na coś pokroju m50 jak można od razu włożyć coś pokroju m50? :P

a po co m50, a potem może m60 :) jak można od razu s70 wsadzić :P (domyślam się że chodzi o koszta... przy zmianie z R4 na R6 nie wystarczy tylko sam silnik zmienić :tak:)

Karol - 2011-09-29 16:01:27

Dobrze, ale m50 nie znudzi się tak szybko jak IS. A koszty wcale nie są dużo większe. M60 w e36 okej- tyle że tutaj mówimy o dużo większych kosztach aniżeli między IS-em, a M50

Rachunkowość zarządcza materiały pomocnicze i ćwic