KAMIL - 2011-03-07 09:22:18

Witam
Wczoraj miałem spory problem wrócić do domu z Wyrazowa , Na miejscu rozładował się akumulator , było zimno i co chwile ktos sie chodzil dogrzewac do samochodu , przy tym radio wzmacniacz tuba i niestety padł , samochód odpaliliśmy na kable bez problemu , po przejechania około 300km wyskoczyła mi kontrolka z aku , aż samochód wkońcu padł podczas jazdy w kielcach. Odpalilismy znów na kable (przyjemnosc taka 25 zl taxi :/ ) i przed opatowem znów wyskoczyla mi kontrolka z tym że od kielc był wylaczone radio wzmacniacz tuba klima. na kontrolce od aku dojechalem do Bodzechowa i na szczescie pchalem tylko z 20 metrów pod dom samochód.
Teraz moje pytanko co to moze być ?
Czy aku poprostu byl rozladowany i siadł ?
Brak ładowania ?
Zwarcie od wzmacniacza ? ( byl wylaczony na powrocie ale nie wypiety od aku )
Jeszcze pech chcial ze wlaczylem prostownik na noc , rano sie budze a tu w prostowniku spalony bezpiecznik :/

pawlo e36 - 2011-03-07 11:23:32

kolego  skoro ci się kontrolka zapala od  ładowania to wychodzi na to że masz coś z ładowaniem i nie daje rady aku do ładować
stawiam na alternator ,sprawdzi sobie napięcie jakie masz na aku ,

KAMIL - 2011-03-07 13:39:46

ale  gdyby alternator to wydaje mi sie ze gdybym nacisnal np hamulec to samochod by mi zgasl odrazu bo by nie mialo prądu , a ja przejechalem na kontrolce od aku z opatowa do bodzechowa to nie mozliwe zeby mi tyle sam aku bez ladowania wytrzymal ? chociaz moze sie myle ?

rob@k - 2011-03-07 15:23:50

prad ładowania moze byc ale nie taki jak potrzeba ... sprawdz na life data na kompie jakie jest ładowanie... powinno byc 13,7V... jesli jest mniejsze alternator nie ładuje- p.s odłacz wzmacniacz-naładuj aku- to tez sprawdz moze robi zwarcie choc jest wyłaczony radiem.

Roman - 2011-03-07 15:34:09

Tak jak gadaliśmy wczoraj:
1. sprawdź ładowanie, na aku powinno być 13.5V do 14.2V na odpalonym silniku :tak:
2. sprawdź czy nie ma nigdzie zwarcia na plusie (szczególnie na tych ostatnich modyfikacjach :P) – możesz zgasić auto, wyjąć kluczyk, powyłączać wszystkie elekt. bajery, odłączyć klemę minusową i miernikiem sprawdzić napięcie pomiędzy masą auta a minusem akumulatora – powinno nie pokazywać mniej niż 11V
3. rok produkcji aku, powinien być 4 cyfrowy napis – dwie pierwsze miesiąc, dwie następne rok produkcji – jeżeli ma więcej niż 6 lat to raczej na złom :huh:

i pod żadnym pozorem nie rób eksperymentu typu: odpalę na akumulatorze i go odłączę, aby sprawdzić czy jest ładowanie :nie: tak tylko możesz komp silnika spier... :/

KAMIL - 2011-03-07 18:07:50

Więc tak zaraz po podpięciu aku do samochodu przez okolo 10 minut na mierniku było 14.2
Póżniej wyskoczyla kontrolka aku i było 11.8 a na gazie 11.7
Jakieś sugestie ?

Roman - 2011-03-07 18:35:17

odłączyłeś ten kabelek (wzmacniacz) od akumulatora przy tej próbie? napięcie na aku mniejsze niż 12V by oznaczało że nie ma ładowania :/

KAMIL - 2011-03-07 18:36:05

tak odłączyłem , mam pytanie na zgaszonym silniku napiecie na aku bylo 12,2 to normalne ?

Roman - 2011-03-07 18:38:36

tak normalne, a na odpalonym silniku powinno być większe (13.5V do 14.2V)

KAMIL - 2011-03-07 18:50:52

teraz dziewczyne do domu zawoziłem , jak ruszałem z pod domu miałem zapaloną kontrolkę aku i elektryka była słaba chodzi o licznik i reszte rzeczy , a jak wracałem znikneła i cała elektryka zaczeła świecić mocnej (normalnie )

Roman - 2011-03-07 18:53:32

Sprawdź czy pasek na alternatorze się nie ślizga? Czy kable i połączenia przy alternatorze są ok (może są zaśniedziałe)? Ewentualnie kiedy będzie na aku mniej niż 12V to sprawdź ile jest na samym alternatorze… może regulator napięcia siada lub cały alternator :/

rob@k - 2011-03-07 19:42:24

Na odłaczonym wzmacniaczu??? tz odpiołes z klemy aku???

KAMIL - 2011-03-07 19:55:08

Roman napisał:

Sprawdź czy pasek na alternatorze się nie ślizga? Czy kable i połączenia przy alternatorze są ok (może są zaśniedziałe)? Ewentualnie kiedy będzie na aku mniej niż 12V to sprawdź ile jest na samym alternatorze… może regulator napięcia siada lub cały alternator :/

Pasek się nie ślizga , kable i połączenia są ok , a powie mi prawde miernik ? przecież też będzie z aku ciągną napięcie ? to chyba wynik nie będzie prawdziwy chyba że się myle. Próbowałem się dostać do szczotek w alternatorze , ale cięzkie dojście tam jest , będe go musiał raczej wykręcić

rob@k napisał:

Na odłaczonym wzmacniaczu??? tz odpiołes z klemy aku???

wzmacniacz mam wpięty pod plusa koło skrzynik z przekażnikami nie bezpośrednio do klem , gdy wracałem nie wypiąłem go , a teraz jest całkowicie wypięty czyli od plusa odkręcony


edit Paju: Edytujemy posty, nie piszemy jednego pod drugim!

ADI - 2011-03-07 20:04:09

Alternator masz bosch'a czy valeo?

KAMIL - 2011-03-07 20:32:01

ADI napisał:

Alternator masz bosch'a czy valeo?

Nie mam pojęcia jaki tam jest , a czemu pytasz czy to ma jakieś znaczenie ?

pawlo e36 - 2011-03-07 20:56:47

ja stawiam na alternator wciąg  go i zobacz   szczotki   , migotanie kontrolek  może być również spowodowane słabymi diodami.P
ale też  pewnie padł ci  regulator

KAMIL - 2011-03-07 21:12:31

pawlo e36 napisał:

ja stawiam na alternator wciąg  go i zobacz   szczotki   , migotanie kontrolek  może być również spowodowane słabymi diodami.P
ale też  pewnie padł ci  regulator

też myślę że to alternator , ale regulator napięcia by mi padł ? nie sądzę osobiście ... teraz pytanie gdzie kupie alternator ? raczej na nowy mnie nie stać więc poszukam używki , jak macie propozycje piszcie gdzie co i jak bo zależy mi na czasie... samochód do pracy potrzebny. Jutro sprawdzę dokładnie co się dzieje a jak nie dojdę sam co i jak to dam mechanikowi

pawlo e36 - 2011-03-07 21:19:25

kolego nie wiem ile to kosztuje ale na pewno lepiej wyjdziesz na tym jak kupisz to co jest zepsute niż używany alternator
bo używany nie wiesz ile ci wytrzyma a nowe to nowe

Roman - 2011-03-07 21:27:18

też radze wykręcić alternator i dać do elektryka… chociaż będziesz miał gwarancje :), ewentualnie zrób to sam :good:

KAMIL - 2011-03-08 21:13:02

po wykręceniu alternatora okazało się że szczotki mają po 5mm długości ... wstawiłem używane ze starego alternatora ale 3 razy dłuższe i wszystko już jest ok :) ładowanie 14.2 , tak że regulator napięcia jest ok , wiecie może ile kosztują nowe szczotki ?

Grombek - 2011-03-09 10:18:29

Miałem kiedyś podobną sytuację... Odkręć korki w aku i zakręć rozrusznikiem, a druga osoba ostrożnie niech popatrzy czy podczas rozruchu tak jak by nie gotuje się kwas... Mi tak sprawdził elektryk jak miałem podobny problem, gotowało w aku i znakiem tego były popalone płytki.
Wystarczy że w jednej komorze się gotuje i aku na wymianę.

rob@k - 2011-03-09 15:14:21

Uwazam ze temat jest zamkniety- powód szczotki alternatora!

Roman - 2011-03-09 17:42:43

GMA napisał:

... Odkręć korki w aku i zakręć rozrusznikiem, a druga osoba ostrożnie niech popatrzy czy podczas rozruchu tak jak by nie gotuje się kwas...

Nie polecam takich eksperymentów… :nie: i dlaczego jeszcze wątek nie jest zamknięty? :P

Uy Witryny z drewna