Grombek - 2011-01-17 16:20:16

Dzisiejszego dnia wsiadam do swojej buni, przekręcam kluczyk... zapalają sie kontrolki itp... przekręcam dalej i cisza :/ rozrusznik nie "gada". Miałem już kiedyś taką sytuację, ale po chwili zagadał... Musiałem wcisnąć mocniej kluczyk i przekręcić go energicznie żeby załapał. Dzwoniłem po paru mechaniorach i stwierdzili że to stacyjka. Jutro ma przyjechać do mnie na miejsce koleś od stacyjek, który powiedział mi przez tel że to prawdopodobnie "kostka stacyjki".
Spotkał się/Miał ktoś może kiedyś taką sytuację..?

quaqu - 2011-01-17 18:05:40

mnie zepsuł sie rozrusznik a dokłatnie zgubiłem gdzieś do niego masę dlatego nie gadał . Przy okazji go zregenerowałem i bangla . Jak to nie będzie stacyjka to sprawdź najpierw czy masz masę do rozrusznika .!

Roman - 2011-01-17 18:32:23

może masz immobilizer? :p sprawdź stacyjkę :)

Grombek - 2011-01-18 16:07:36

Roman napisał:

może masz immobilizer? :p sprawdź stacyjkę :)

Imobilajzer :P hehe jutro koleś z rana ma być u mnie i sprawdzi mi stacyjke...
------------------------------------------------------------------------------------------------
edit.
...na 99,9% padła kostka :/ ale dopiero jutro będę miał tą kostkę.


...odświeżam!

Załatwiłem sobie kostkę, podłączyłem i... cisza... mam wątpliwości co do stacyjki tzn. czy przekręca sie ona do końca na rozruchu. Jak narazie kostka sobie wisi, odpalam na śrubokręt :P jakoś trzeba sobie radzić :)

Posty scalone przez Roman

Roman - 2011-01-18 17:36:23

eetam na śrubokręt :P proponuje, zamontuj takie coś: http://images.paultan.org/images/130i/BMW_130i_start.jpg i będzie git :good:

Grombek - 2011-01-18 22:48:47

Roman napisał:

eetam na śrubokręt :P proponuje, zamontuj takie coś: http://images.paultan.org/images/130i/B … _start.jpg i będzie git :good:

...myślałem nad tym żeby zrobić na przycisk, ale nie wiem które przewody...? Ma ktoś jakiś schemacik... albo robił ktoś coś takiego jak odpalanie na przycisk?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit.
Które przewody są od czego..? (chodzi mi o te przy kostce)
http://www.bimmerdiy.com/diy/e36startbutton/ignitionharness.jpg

TOFIK - 2011-01-19 00:21:06

mam tak samo,stacyjka ma z tyłu zaciniety plastik i one sie poluzowaly i nie dociskaja stykow,tyle filozofowania,ja osobiscie nie mam checi tego zrobic i woze srubokrecik ktory wciskam z lewej strony kolumny kier. miedzy plastiki i dociskam stacyjke :) nie ma bata zeby nie pomoglo :)

zadzwon do mnie jutro,dalem ci nr na pw i zbadam ten szczegolny przypadek :) nie chcialo mi sie edytowac :)

  Posty scalone przez Roman

Grombek - 2011-01-25 19:42:22

ok... zadzwonie jakoś jak wstane... numer juz mam ;) ale z tym przyciskiem dalej mam plan :P (wolę mieć srubokręty w bagażniku) :)


ODŚWIEŻAM!

Wie któs które przewody do czego w stacyjce...? Jak już pisałem chciałem zamontować przycisk... Nie wiem jak to zrobić a nie chciał bym spalić instalacji :P


   Posty scalone przez Roman

Jeżeli chcecie aby post był pokazany jako nowy, to: stary edytuj, zaznacz wszystko, kopiuj, powrót, odpowiedz, wklej + piszesz co masz napisać, potwierdź i usuń stary post który skopiowałeś do nowego. A nie pisać mi post pod postem!!! i przenoszę wątek z działu Garaż do działu Elektryka/Elektronika/Car Audio, może tam będzie schemat stacyjki/kostki [Modo] Roman :)

Roman - 2011-01-25 22:41:24

Na pewno te najgrubsze są do rozrusznika i jak widać na foto :gora: więc czerwony, zielony i czarny z żółtym to: +12V z akumulatora., +12V na rozrusznik i +12V na zasilanie reszty :) trza wziąć miernik i sprawdzić gdzie jest pierwsze +12V a dalej gdzie się pojawia jak się kręci kluczykiem. Tu masz: zrób to sam, ale chyba to widziałeś bo zdjęcia podobne :P tylko że ja bym zrobił prosto pod przycisk, nie bawił się w jakieś przekaźniki. Tylko przycisk musi być dobry wytrzymać 12V i dużo amper :) i lepiej go zrobić po lewej stronie żeby nikt niepowołany go podczas jazdy nie wcisnął :p

Grombek - 2011-01-26 19:01:03

...OK będę wiedział następnym razem...
Wracając do tematu to zdjęcie to samo co podałeś linka, chciałem właśnie bez przekaźnika. Mój englisz być słaby i do końca nie wiem czy dobrze wszystko zrozumiałem :P Kurde chyba zmienie stacyjke czego nie chciałem robić, nie posiadam miernika w Cz-wie, a w O-c nie wiem kiedy będę :/

Karol - 2011-01-26 19:48:12

A miernik w castoramie kosztuje 20zł... Kup stacyjkę, załóż i po problemie, a nie z e30 robić jakiś pseudo odrzutowiec :P " START ENGINE" "START INJECTION" "START GOD MODE" "START FULL HORSE POWER!" 5, 4, 3, 2, 1,.. , normalnie jak w promie kosmicznym. Musimy dbać o to kultowe i klasyczne auto jakim jest BMW e30, a nie cudować- takie jest moje zdanie- tylko i wyłącznie oryginał. :P Peace.

Grombek - 2011-01-27 18:04:39

Karol napisał:

A miernik w castoramie kosztuje 20zł... Kup stacyjkę, załóż i po problemie, a nie z e30 robić jakiś pseudo odrzutowiec :P " START ENGINE" "START INJECTION" "START GOD MODE" "START FULL HORSE POWER!" 5, 4, 3, 2, 1,.. , normalnie jak w promie kosmicznym. Musimy dbać o to kultowe i klasyczne auto jakim jest BMW e30, a nie cudować- takie jest moje zdanie- tylko i wyłącznie oryginał. :P Peace.

Dzięki za info... jutro jak będę wracał z roboty to zakupie sobie miernik... Jeszcze jedna sprawa Karol "odrzutowca BMW-u" to chyba na oczy jeszcze nie widziałeś... pisałem już na temat stacyjki i nie chce mi się powtarzać... Oryginał będzie bo zostanie oryginalna stacyjka :P

lampy stołowe https://rychwal.szamba-betonowe-ceny.pl