- BMW KLUB OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/index.php - Mechanika/Eksploatacja http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewforum.php?id=23 - Niskie obroty na ciepłym silniku, na zimnym OK. http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewtopic.php?id=498 |
Grombek - 2010-12-15 16:55:20 |
Siemanko, mam mały problem od paru dni z niskimi obrotami. Jak jest zimny silnik to jest wszystko OK, jak tylko sie rozgrzeje obroty spadają do 500-600... delikatnie szarpie :/ co jest...? Może być to zrąbana sonda lambda...? |
Karol - 2010-12-15 18:17:32 |
chyba raczej 500-600 obrotów bo do 5-6 tysięcy to nie ma z czego spadać :P i nie są one takie wolne. :D |
Roman - 2010-12-15 22:33:25 |
Jak na zimnym jest wszystko ok i (jak jest na benzynie też ok?) to nie jest to: silnik krokowy, sonda lambda tylko… :a to ciekawe: ja stawiam na parownik :madrala: lub źle wyregulowany gaz.
tzn. jak postawisz szklankę z płynem na silniki gdy chodzi na wolnych i płyn się nie wyleje to obroty są nie za wolne :P |
Grombek - 2010-12-16 08:03:49 |
;P 500-600 hehe nie wiem jak to zrobiłem że tak napisałem ;P hehe inaczej myślałem, inaczej napisałem...
Na benzynie jak i na LPG na zimnym chodzi ładnie, jak się rozgrzeje to na LPG niskie obroty 500-600, a na benzynie 600-700. Na LPG szarpie bardziej, na benzynie delikatniej. Jeśli chodzi o parownik to ma on 1,5 roku... regulacja gazu..? reulowałem w Miłkowie, chyba że na zime większa mieszanke potrzebuje. Zrobie resecik ECU i zobaczymy co się będzie działo. |
Roman - 2010-12-16 15:38:06 |
Silnik na LPG powinien mieć raczej większe obroty niż na benzynie. 700rpm na ciepłym dla benzyny to nie jest źle, ale to można podregulować śrubą na przepływomierzu – tzn. zwiększyć lub zmniejszyć dopływ lewego powietrza. Co do gazu to przy zwykłej instalacji regulacja wolnych obrotów jest przy parowniku. |