bugaj - 2010-07-16 10:08:33

Witam.
Mam do was pytanko bo zastanawiam sie nad kupnem BMW a biorę pod uwagę te 2 silniki 318 is i 320 w cupe e36. Możecie mi doradzic co bardziej sie oplaca co lepiej kupic? Dziekuje z góry za odpowiedz.

maly - 2010-07-16 10:18:52

siema odnośnie tylko tych dwóch modeli ja bym brał 320 spalanie praktycznie takie samo, wiecej mocy no i co najważniejsze to dźwięk silnika 6 cylindrów :D a jeżeli myślisz o jakimś sporcie w przyszłości to bralbym 325 albo 328

Paju - 2010-07-16 11:01:08

Dokładnie tak jak mały napisał, różnica w spalaniu pomiędzy 320i a 325i/323i/328i niewielka lub niezauważalna :)

Funfa - 2010-07-16 11:08:52

maly napisał:

siema odnośnie tylko tych dwóch modeli ja bym brał 320 spalanie praktycznie takie samo, wiecej mocy no i co najważniejsze to dźwięk silnika 6 cylindrów :D a jeżeli myślisz o jakimś sporcie w przyszłości to bralbym 325 albo 328

nie mam tu nic do dodania :D tez skłaniał bym sie do zakupu 320

TOFIK - 2010-07-16 11:35:45

no chyba kolego nie masz juz wyboru gdyz nie ma sensu rozmyslac czy to czy to poniewaz 6 garów jest nieporownywalnie lepsze i nawet gdyby mialo mniejsze osiagi to wystarczy posluchac brzmienia,acz dobrze przemysl czy chcesz tylko 2.0 bo prawdopodobnie za chwile bedziesz chcial wiecej i pomysl nad wieksza pojemnoscia,tak bedzie praktyczniej :) pozdrawiam :)

bugaj - 2010-07-16 12:36:59

no to widze ze nie mam wyjscia no tez prawda ze 2.0 juz ladnie chodzi bez niczego a o sporce napewno kiedys tak ale mysle ze na poczatek 2.0 powinno mi wystarczyc.

michnior - 2010-07-16 13:17:49

ja polecam 323i :D iske mialem, na początku był ubaw ale bardzo szybko zaczęło mi brakować mocy...

bugaj - 2010-07-16 14:50:26

ale na poczatek 2.0 czy is-ka mozna co nieco sie troszki pobawic jak myslicie??

TOFIK - 2010-07-16 14:58:17

2.0

Roman - 2010-07-16 15:18:45

Is-a możesz nieźle doładować :), ale to i tak R4. 2.0 :hmmm: słyszałem że to awaryjna jednostka, już lepiej 2.5 .Jak już musisz wybierać to 2.0
Jest takie powiedzenie że „Beemki zaczynają się od 6 cylindrów”... Oczywiście są wyjątki np. mój 318TI :P
ps. a jak wybierzesz is-a to tylko M42B18.

maly - 2010-07-16 16:14:05

Roman napisał:

ps. a jak wybierzesz is-a to tylko M42B18.

a m44 gorsze były od m42 wydaje mi sie ze im młodsza jednostka tym lepsza choć nie zawsze tak musi być pozdro

Roman - 2010-07-16 16:38:01

maly napisał:

a m44 gorsze były od m42 wydaje mi sie ze im młodsza jednostka tym lepsza choć nie zawsze tak musi być pozdro

- M42 ma kuty wał z ośmioma przeciwwagami, M44 odlewany z czterema.
- M42 ma mocniejsze korbowody, kute ale to nie znaczy że wytrzymają 100% więcej od zwykłych, raczej proporcjonalnie 4/6 tego co seryjne z M50
- M42 ma podwójny łańcuch rozrządu, M44 pojedynczy. Metric Mechanic Inc budując silniki do sportu przechodzi na pojedyncze łańcuchy więc znaczącej różnicy w wytrzymałości na plus M42 nie ma.
- M42 ma popychacze hydrauliczne jak w M50 i wałki naciskają bezpośrednio na nie. W M44 wałki naciskają na dźwigienki które są przejęte razem z hydroregulatorami z silnika M43. Jak dla mnie M42 ma sporą przewagę.
- zawory wydechowe w M42 są chłodzone sodem (jak np w S50) w M44 nie jestem pewien
- sprężynki zaworowe w M42 są podwójne jak w M50 bez vanosa, w M44 pojedyncze stożkowe jak w M52/M54.
- no i osprzęt elektroniczny, nowsze M44 jest na Siemensie podobnie jak np M52 i M54, i podobnie jak one może być bardziej oporny na strojenie świńką, z M42 na Boschu problemu nie będzie :)

ROZA - 2010-07-16 19:58:48

1.8 przegrywa z 2.0 ale po co kupować 2.0 jak mozesz mieć 2.5 i nie bać się żadnego e36 na drodze .. a jak beta do lansu to zainwestowałabym w chromy !! heheh i to mówi dziefcynka !

maly - 2010-07-16 22:30:45

Roman szacuneczek  :D

bugaj - 2010-07-16 22:51:16

to jeszcze pytanie do klubowiczow powiecie mi gdzie mozna sprawdzic numer silnika i ten polecany przez kolegę Romana w jakich rokach pyl produkowany??

TOFIK - 2010-07-16 23:02:46

po pierwsze to w jakich latach :) a po drugie to nie wiem :)

Roman - 2010-07-16 23:52:13

M42 ma pojemność 1796cm3
* 1989-1991 E30 318iS/U.S. model 318i
* 1992-1996 E36 318i/318iS/318ti
http://de.academic.ru/pictures/dewiki/66/BMW_M42B18_Motor.JPG

M44 ma pojemność 1895cm3
* 1996-2000 E36 318iS/318ti
* 1996-2001 Z3 1.9
http://users.belgacom.net/ddddv/engines/1900_gr.jpg

ps. do zbieraj i kup 2.5. Pozd Roman :)

bugaj - 2010-07-17 00:28:01

to znaczy jak by to tylko zalerzalo odemnie to napewno bym tak zrobil ale niestety do tematu włączają sie osoby drugie ktorym strasznie nie odpowiada pojemność 2.0< . Ale podsumowując sądzę że jak na pierwsze BMW kupie to 318is a po 1 czy 2 latkach wymienie na cos wiekszego. I dziekuje za wasze wszystkie rady. Powodzenia w jutrzejszych zmaganiach na zozie :)

worldhotels-in.com Hotels Croyde internet pewelka